Logo

Hoe Moet Je Kijken

‘De verhalen in dit boek kenmerken zich door een eigentijds realisme dat niettemin iets sprookjeachtig behouden heeft. Vrouwen en mannen, ouders en kinderen, maken het elkaar in deze verhalen niet gemakkelijk. Vaak raken zij in situaties verzeild die zij (nog) niet aankunnen. En hoe moet je dan kijken?. ‘

Fotografie omslag: Martie Kuiken, Omslag: Joost Veerkamp, Tekeningen: Peter van Straaten, Uitgeverij: De Arbeiderspers, ISBN 90 295 3317 x

Comments RSS You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses to “Hoe Moet Je Kijken”

  1. Henk Hoogendonk says:

    Beste mevrouw Oster,

    Afgelopen zondag heb ik tweemaal gedaan wat ik al vele jaren lang doe, te beginnen met Uw optredens in Hadimassa – met Ton van Duinhoven cassiere en portier bij de film Love Story! – genieten van Uw columns op de radio en in de krant. De eerste in OVT om half elf – de naam Ilona Ptasnik staat ook nog in mijn geheugen gegrift – en in de bus op weg van Zaandam naar de VN-middag las ik Uw column “Bevlogen” van 22 september. De OVT-uitzending waarover die ging heb ik toen ook ademloos beluisterd in mijn functie van lid van het Bestuur van de Vrienden van NiNsee. Die organisatie staat op de aftiteling van de TV-serie en staat voor Nationaal instituut voor Nederlands slavernijverleden en erfenis. Onderzoekers daar hebben andere redenen om “met plezier kijken” tussen aanhalingstekens te zetten.

    Heeft Leo Balai – die in de derde aflevering uitgebreid aan het woord en in beeld komt – U bij die gelegenheid uitgenodigd voor zijn promotie op vrijdag 21 oktober? In de uitzending werd niet gezegd aan welke universiteit; dat is de Universiteit van Amsterdam om 10.00 uur. John Jansen van Galen komt ook.

    Met vriendelijke groet,
    Henk Hoogendonk.

  2. Detlev Lassche. says:

    Les een in de psychologie is: Perceptie.
    Les twee: geloof alles.
    Les drie: verander de wereld begin bij jezelf.
    Bedankt Henk voor de Beautiful Day, gisteren.
    Met vriendelijke groet,
    D. Lassche.


Reageer